Thursday 3 August 2017

Different World



hi guys, maybe i will change again my concept for this blog, hahaha i keep changing it. suka hati lah blog aku an? hahahaha. Alright, sekarang aku tengah cuti sem but you know lah cuti pun mcm tak cuti, time cuti lah lagi banyak kerja kan? and setiap kali cuti panjang aku akan dengar cerita orang badmouth pasal aku. why eh lelaki suka bahan orang belakang2? no, no ini bukan bahan beshe beshe der. ini boek punya bahan sampai edit gambar. kau lifeless ke doh? nak kata bangang budak U ke budak U mmg lagi bangang dari orang tak layak masuk U langsung ni? okay let me tell you something about it. It is okay to bahan orang tapi bukan sampai menganggu mental dan emosi orang. i can say apa yang diorg buat tu mmg ganggu mental dan emosi aku. i mean aku dah hadap orang bahan aku sejak sekolah. Nobody know when all this stupid will be end kan? berdosa ke gemok? berdosa ke berkawan with the boys? orang gemok tak layak berkawan? berkahwin? ada happy life? tak layak ada kat muka bumi ni ke? diorng sedar tak diorg buat dunia aku mcm penjara? sedar tak kalau aku buat apa pun diorg nak bahan. aku nk nyanyi suara tak sedap kau bahan. aku bukan nya artis buat recording atau acah artis yg kau nk bahan mcm aku berlagak bagus dengan suara aku. okay lah orang kata "kau buat je lah apa kau nak tak payah dengar orang kata." wah senang nya cakap, ya pada dasarnya mmg lah orang nmpk aku mcm tak kesah tapi sedikit sebanyak aku tetap terfikir apa orang cakap. dan aku akan down. ada sampai satu tahap aku fikir untuk berhenti belajar, sebab aku rasa mcm semua orang pandang hina kat aku just because aku gemok. once again, ADAKAH KEGEMOKKAN SATU DOSA?

tolong lah guys stop bahan budak yang gemok and so on. diorng ciptaan Allah juga. "kalau taknk orang bahan kau kurus lah" nmpk kan kebodohan tu? adakah aku cakap aku nk kurus aku akan terus kurus? dlm proses nk kurus pun ada setengah akan buat kutukan orang satu semangt bg dia. tapi ada juga orang yang akan rasa down nak mati  mcm "kalau aku kurus, orang tetap bahan aku..." ataupun stress eating? bila dia stress dia makan. and you make them so stress out. aku ni sampai takut nak berkawan ngn budak lelaki just because aku takut diorg akan dibahan sekali. tapi why aku tak boleh nk berkawan secara bebas mcm org lain yg kurus cantik tu? membahan fizikal orang dapat pahala ke? yes, i am so mad with this kind of jerks. thankyou for making our life like a prison.

3 comments: